ההתלהמות האנטי ישראלית הפנאטית של ראש ממשלת תורכיה ארדואן נשמעת מוכרת. זו אינה הפעם הראשונה שאנו שומעים טקסט מסוג זה. אלא שאנו רגילים לשמוע טקסטים כאלה בפרסית. כנראה שארדואן, ידידנו, החליט להיות אחמדיניג'אד לעניים.
מצמרר לחשוב שזה המתווך ה"הוגן", שבאמצעותו ניסה אולמרט, בפסיכוזה אובססיבית, למסור את הגולן לציר הרשע. ממש מופת של שיקול דעת.
אהוד: שנאתך לאולמרט מעבירה אותך לעיתים על דעתך. אילו באמת האמין בשלום עם סוריה בתיווך טורקיה, לא היה מאשר את מבצע "עופרת יצוקה" אלא ממשיך במרץ לפעול להחזרת הגולן לסורים, זאת אליבא דשיטתך.
לדעתי כל הפעולות של אולמרט ביוזמה הטורקית לשלום עם סוריה לא היו אלא צעד מחושב, אפילו ערמומי, כדי להראות עד כמה הסורים אינם מוכנים לשלום, וזאת אחרי שהפציץ להם את הכור האטומי שלהם, שהיה בשלבי בנייה. אולמרט מעולם לא חשב למסור את הגולן לסורים, ולדעתי הוא אפילו התעלל בהם, כאשר לאחר הפצצת הכור-בבנייה שלהם, שעליה לא הגיבו אלא בשקרים ובחירוק שיניים – נתן להם אשלייה של נכונות ישראלית כלשהי לקראת שלום, וככה הוליכם בכחש פעמיים.
ובאשר לארדואן, גם כאן אינך קורא נכון את המצב. כיסאו כמו גם כיסאותיהם של שליטים מוסלמים וערבים מתונים אחרים –מתנודד בגלל הפגנות ההמונים השואפים להשליט את האיסלאם הקיצוני, בטורקיה כמו גם במצרים ובירדן. הוא משחרר קיטור בדיבורים מתלהמים כדי שבני עמו לא יצאו לרחובות להפילו, אבל אם הם יסכנו את המישטר בטורקיה, כמו גם במצרים ובירדן – יתפוס הצבא את השלטון בכל אחת מהמדינות האלה ולא ייתן לאיסלאם הקיצוני ולאחים המוסלמים לתפוס את השלטון. אחרת יהפוך המזרח התיכון לגיהינום.