אהוד, שלום!
אני מצהיר מראש שאיני בר דעת. שהרי איני מבין בשום אופן, איך נסיעה למסעות הרצאות בחו"ל, הממומנת פעמים אחדות בידי מספר ארגונים שבפניהם מרצה המרצה, ובדרך זו מימון נסיעות פרטיות לחו"ל של בני משפחה, אינם שחיתות מן הסוג הגרוע ביותר. אני כנראה דפוק, אך משום מה מעולם לא שמעתי על שיטות הניקוד למיניהן, מעולם לא הייתי מעלה על דעתי שימוש פרטי בהם. כנראה שמה שכל אזרחי ישראל יודעים, איכשהו אני הדפוק איני יודע.
אם אתה צודק בהבחנותיך, הרי שכל אזרחי ישראל מושחתים, ואז הם ראויים לאהוד אולמרט כראש ממשלתם, ו"הרדיפה" שרדפו אותו היא צביעות. לי נדמה, שהאובססיה שלך לאולמרט, שמעולם לא הבנתי מה הסיבה לה ואיני בטוח שאתה מבין זאת, משבשת לחלוטין את שיפוטך המוסרי בכל מה שנוגע אליו. ואני מאמין, שגם אתה, כמו מרבית אזרחי ישראל – בדומה לי, לא היית מעלה על דעתך לנהוג כפי שנהג אולמרט. אולי אני תמים, אך אני מאמין שרוב אזרחי ישראל הם אנשים הגונים וישרים, ואני בטוח שגם אתה כזה.
לגבי עו"ד קורב – מותר לבקר את בית המשפט, ואלמלא היה התובע של אולמרט, אף אחד לא היה עושה עניין מהדברים שאמר. אוקיי, אז הוא הושעה לאיזו תקופה, וגם זה לא בצדק. והגיעה השעה לסיים את הפרסה הזאת ולאפשר לו לחזור לעבודתו. ביקורת כלפי בית המשפט, אין משמעותה אי אמון בבית המשפט. הטיעון הלוגי שלך בקשר ל"חצוף הזה" וכו', נובע אך ורק מהסיבה שהנתבע הוא אולמרט ותו לא.
דבר אחד אף פעם לא הסברת – על מה ולמה "נרדף" אולמרט הצדיק. בשם איזה אינטרס? האם אתה באמת חושב שהאינטרס של צמרת המשטרה והפרקליטות הייתה להמליך את נתניהו במקומו? נדמה לי שגם אתה לא חושב כך. משום מה, בכל מה שקשור לאולמרט – הן באשר לקלקול המוסרי שלו, והן באשר למדיניות שלו, אתה לוקה בעיוורון.
באשר לדרכו המדינית – מאיפה אתה לוקח את ההערכה, שכל מה שאמר, כל מה שעשה, כל ההצעות שהציע לסורים ולפלשתינאים, המו"מ עם סוריה שניהל בניגוד לרצונו של בוש שראה בכך פגיעה במאבק שלו בציר הרשע, הם תרגיל אחד גדול, ושלא הייתה לו כוונה לבצע את כל שהציע. על סמך מה? ואם אתה צודק, ואתה לא – איזה היגיון יש במדיניות כזו, שבה ישראל מראש מוותרת על כל טיעון שלה מול דרישותיהם; רק כדי שהם ידחו והעולם יאשים אותם שאין שלום? ואם היו מפתיעים אותו ומקבלים את הצעותיו, הוא היה אומר "פוס, לא התכוונתי"? אשמח אם תתייחס גם לעדותו של רון פונדק אותה ציטטתי בגיליון הקודם.
ולשם הבהרה – אני מפריד בין עמדותיו המדיניות של אולמרט לבין היותו אדם מושחת. גם אילו היה ישר כפלס, הייתי מתנגד לדרכו המדינית, וגם אילו דרכו המדינית הייתה זהה לעמדותיי, הייתי סבור שאין הוא ראוי למנהיגות בשל אופיו הרקוב.
אהוד: לאור שתי המילים האחרונות בתגובתך האובססיבית – אינני מוצא טעם להתווכח איתך. אתה כנראה כמו הקב"ה השופט כל הארץ והנמצא מעל לכל שופט.